اخبار و مقالات در

RAW

 
 
پرسکیت یا کیت خبری چیست؟ و چرا برای معرفی اثر به پرسکیت نیاز داریم؟
 

پرسکیت یا کیت خبری چیست؟ و چرا برای معرفی اثر به پرسکیت نیاز داریم؟

یکشنبه، 16 بهمن 1401 | Article Rating

پرسکیت یا کیت خبری چیست؟ و چرا برای معرفی اثر به پرسکیت نیاز داریم؟

ما به عنوان یک هنرمند، برای پخش بین المللی اثر خود اعم از فیلم، فیلمنامه، تئاتر و .... مراحلی را باید طی کنیم که در مقالات قبلی با آنها آشنا شدیم:

پخش بین المللی فیلمنامه، چرا و چگونه؟

نکاتی که قبل از پخش بین المللی فیلم خود باید بدانیم

 می­خواهیم کمی بیشتر درباره مفهوم press kit و نحوه انجام آن در کمپانی بین المللی raw آشنا شویم. برای آشنایی با این مفهوم، نحوه انجام این خدمت را در پخش یک فیلم توضیح می­دهیم، اما باید بدانیم که صرف نظر از تفاوت­های جزیی، press kit در پخش همه آثار هنری یک مسیر را طی می­کند.

Press kit یا کیت خبری یا بسته مطبوعاتی، تمام جنبه های تبلیغاتی یک فیلم اعم از پوستر، بروشور، تیزر، شبکه­ های اجتماعی و ... را شامل می­شود که اطلاعات جامعی را نسبت به فیلم، به مخاطبان و داوران جشنواره می­دهد و از سالهای گذشته در هالیوود رواج دارد. زمانی که داوران یک جشنواره با عنوان فیلم شما روبرو می­شوند در وهله اول با یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو می­توانند به پرسکیت خبری فیلم شما دسترسی پیدا کنند و اطلاعات دقیقی درباره اثر، عوامل، موضوع فیلم و ... به دست آورند. بدیهی است که وجود یک پرسکیت حرفه ­ای و آشنایی بیشتر هیئت داوران با فیلم شما از قبل، تصویر بهتری را از اثر شما در ذهن آنان می­سازد و به آن اعتبار می­بخشد.

مراحل تولید محتوای پرسکیت در کمپانی raw چگونه است؟

کمپانی raw همواره کوشیده است که بیشترین امکانات را با کمترین هزینه در تولید پرسکیت برای هنرمندان فراهم کند. هر فیلم پس از تولید، تیم بازاریابی خود را دارد که این تیم برای ارائه هرچه بهتر و موثرتر فیلم راهکارهایی ارائه می­دهد. کمپانی raw نیز در کنار کارگردان و عوامل مارکتینگ فیلم، شما را در ارائه هرچه بهتر هنرتان یاری می­کند و به شما کمک می­کند که برای اثرتان شناسنامه ­ای منحصر به فرد تهیه کنید.

 

  1. طراحی کاتالوگ:

کاتالوگ، شامل معرفی فیلم و عوامل آن است که با راهنمایی کارگردان طراحی می­شود و موارد کلی فیلم، همچون موضوع  و پوستر، و موارد جزیی فیلم مانند خلاصه داستان فیلم، بیانیه کارگردان در مورد موضوع و نحوه پرداخت او، عکس­ های صحنه و پشت صحنه فیلم و ... در کاتالوگ قابل دسترسی است.

  1. طراحی وب سایت اختصاصی برای فیلم، کارگردان و یا اختصاص صفحه ­ای برای فیلم در وب سایت کمپانی raw

از آنجا که هدف ما، معرفی جامع و کامل فیلم به مخاطب بین­ المللی است، طراحی وب سایتی اختصاصی برای فیلم یا کارگردان (که به صورت دوزبانه، فارسی و انگلیسی طراحی می­شود)، به این امر کمک شایانی می­کند. همچنین در صورت عدم تمایل کارگردان و یا به دلیل کاهش هزینه برای هنرمندان، صفحه‌ای از وب سایت کمپانی raw برای معرفی فیلم اختصاص داده می­شود و فیلم به زبان انگلیسی در آن صفحه معرفی می­شود و در زمان سابمیت فیلم در جشنواره­ ها، لینک اختصاصی press kit  فیلم و یا وب سایت تخصصی آن نیز در فرم ثبت نام قرار می­گیرد.

در این سایت و یا صفحه اختصاصی، به جز اطلاعات کامل و جزیی فیلم، محتواهای دیگری نیز تولید می­شوند که در ادامه بدانها اشاره می­کنیم:

الف) پرداختن بیشتر به موضوع فیلم و نگاهی جامعه­ شناختی به آن: هر فیلم و یا اثر هنری، دارای موضوعی است که به یکی از مسائل اجتماعی، سیاسی، انسانی، علمی، اخلاقی، اعتقادی و .... اشاره دارد. ما با بررسی دقیق موضوع اثر، اطلاعات دقیقی از آن موضوع را جمع­ آوری می­کنیم و نسبت آن موضوع با جامعه­ ای که فیلم در آن ساخته شده است را بررسی می­کنیم. به عنوان مثال فیلمی با موضوع سقط جنین ساخته شده است. در پرسکیت فیلم، با اشاره به آمار سقط جنین در ایران (جغرافیایی که فیلم در آن روایت می­شود)، باورهای جامعه و مردم به این اتفاق و مسائل پیرامون این اتفاق برای یک زوج، مورد بررسی قرار می­گیرد. این کار به داوران جشنواره ­ای بین­ المللی کمک می­کند که از موضوع فیلم و جامعه ­ای که فیلم در آن روایت می­شود، به شناخت جامعی برسند و برمبنای این شناخت، قضاوت بهتری نسبت به آن داشته باشند.

ب) بیانیه کارگردان: کارگردان در بیانیه ­ای که برای فیلم خود می­نویسد، نسبت خودش با موضوع فیلم را توضیح می­دهد و نگاه شخصی خود را که منجر به تولید اثر شده است بیان می­کند.

ج) مصاحبه با کارگردان: در مصاحبه ­ای که خبرنگار کمپانی raw با کارگردان انجام می­دهد و در صفحه اختصاصی فیلم منتشر می­شود، سوالاتی از جمله هدف فیلمساز از ساخت این فیلم، چالش ­هایی که در این مسیر با آن روبرو بوده است، میزان بودجه اختصاص یافته به فیلم و مسائلی از این دست، از کارگردان پرسیده می­شود، که این خود یکی از راه ­های معرفی هرچه بهتر فیلم به مخاطبان و داوران است.

د) نوشتن نقد تخصصی برای فیلم: برای هر فیلم، نقدی تخصصی توسط کارشناسان این حوزه نگارش می­شود و تلاش می­شود که با اشاره به جزییات،  نقاط قوت فیلم از منظر منتقد شناسایی و نوشته شود. نوشتن نقد بر روی فیلم بدان معناست که جشنواره بین ­المللی با فیلمی حرفه­ ای سر و کار دارد که نظر برخی از کارشناسان حوزه فیلم را به همراه داشته است.

ه) انتشار اخبار و نقد فیلم در خبرگزاری­ های رسمی: علاوه بر مواردی که بدان پرداختیم، در صورت موفقیت فیلم (راهیابی به یک جشنواره معتبر و یا کسب افتخار)، خبر این افتخار و نقد فیلم که توسط کارشناسان کمپانی نگارش شده است، در چند خبرگزاری رسمی داخلی منتشر می­شود.

پس از طی شدن این مراحل، حالا دیگر داور جشنواره کافی است یک کلیک کند تا به اطلاعات کاملی از فیلم شما دست یابد. فیلمی که دارای شناسنامه و هویت می­شود و در بازه زمانی یک ساله، رشد می­کند. در این یک سال هرچه به اخبار و افتخارات فیلم اضافه شود در press kit اضافه می­شود و اقبال جشنواره­ های معتبرتر به فیلم شما بیشتر خواهد شد.

ما در کمپانی بین ­المللی raw می­توانیم ادعا کنیم که تنها شرکت پخش فیلم در ایران هستیم که خدمات press kit را به طور کامل و حرفه­ ای به هنرمندان ارائه می­دهیم، شما هم بعد از تلاش ­هایی که برای ارائه هنرتان به مخاطب کرده ­اید، با هزینه­ ای جزئی بهترین معرفی را از اثر خود به زبان انگلیسی خواهید داشت.

مهسا علینقیان

در صفحه زیر میتوانید توضیحات بیشتری در مورد پرسکیت  و نمونه کارهای آن مشاهده کنید:

https://rawco.ir/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%D9%88-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%DA%A9%DB%8C%D8%AA

 

 

تصاویر
  • پرسکیت یا کیت خبری چیست؟ و چرا برای معرفی اثر به پرسکیت نیاز داریم؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

" RAW " مجموعه‌ای از فعالیت های هنری و تبلیغاتی‌ست که مدتی‌ست در زمینه های مختلف هنری فعالیت می‌کند. آنچه این مجموعه را که از تهیه و تولید انواع مستندها و ساخت و پخش فیلم و تئاتر تا تبلیغات به هم مرتبط کرده و در کنار هم قرار داده، یک واژه است و همین: هنر!

DNN