اخبار و مقالات در

RAW

 
 
یادداشتی درباره فیلم کوتاه "زوال یک شعله"
 

یادداشتی درباره فیلم کوتاه "زوال یک شعله"

شنبه، 25 تیر 1401 | Article Rating

یادداشتی از مهسا علی نقیان درباره فیلم کوتاه "زوال یک شعله"

فیلم کوتاه (زوال یک شعله) به کارگردانی مسعود کیانی درباره زوج جوانی است که به هنگام شب، به خانه متروکه ای در حومه شهر می روند.

از همین طرح یک خطی فیلمنامه پیداست که با فیلمی کوتاه در ژانر وحشت یا معمایی روبروایم.

جاده خلوت در شب، زوج جوان که یکی از آنها از همان ابتدا مشکوک به نظر می رسد، خانه متروکه، صدای زنگ موبایل ممتد زن، همه از المان­های پرتکرار ژانر وحشت در سینماهستند. فیلم کم کم از وحشتی که در ابتدا برای مخاطب می­سازد عبور می­کند و او را به سوی شناخت یک بیماری روانی (پارانوئید) سوق می­دهد.

میمیک و گریم بازیگر نقش سینا، در راستای نقش او به خوبی طراحی شده است. طراحی صحنه و لباس با متن متناسب است و کارگردان با استفاده از نمادهای رایج ژانر وحشت، داستان فیلم را به خوبی به تصویر می­کشد. تجربه انتقال احساساتی چون ترس، کنجکاوی و بازنمایی یک بیماری روانی در ظرف فیلم کوتاه کار سختی است که مسعود کیانی به عنوان کارگردان از عهده آن برآمده است.

تصاویر
  • یادداشتی درباره فیلم کوتاه "زوال یک شعله"
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

" RAW " مجموعه‌ای از فعالیت های هنری و تبلیغاتی‌ست که مدتی‌ست در زمینه های مختلف هنری فعالیت می‌کند. آنچه این مجموعه را که از تهیه و تولید انواع مستندها و ساخت و پخش فیلم و تئاتر تا تبلیغات به هم مرتبط کرده و در کنار هم قرار داده، یک واژه است و همین: هنر!

DNN